Tam Kapanma Sürecinde Marketler ve Tüketiciler

Tam kapanma dönemi ile marketlerin çalışma saatleri birçok kesim tarafından en çok merak edilen soruların başında geldi.  Evlerde geçirilen sürenin artmasıyla beraber market alışveriÅŸlerine gitme sıklığı, uzayan alışveriÅŸ listeleri de artık hayatlarımızın birer parçası oldu. Bu blog içeriÄŸimizde kısıtlama ve tam kapanma sürecinde market ve tüketicileri inceledik!

Evlerde geçirilen sürenin artmasıyla beraber market alışveriÅŸlerine gitme sıklığı, uzayan alışveriÅŸ listeleri de artık hayatlarımızın birer parçası oldu. Bir marketin, müÅŸterilerine kaliteli bir alışveriÅŸ deneyimi oluÅŸturmasında oldukça önem taşıyan; teÅŸhir sepetlerinden el sepetine, yük taşıma arabalarından raf etiketlerine kadar birçok ürün gamının tedariÄŸinde perakende sektörüne ev sahipliÄŸi yapan Eurometall’in, Nisan ayı arama sorgularının başında alışveriÅŸ arabaları yer aldı. 

Nisan ayı boyunca en çok ziyaret edilen market arabaları;
Leopard 80 Litre Market Arabası 

Loop 100 Litre Market Arabası 

Marketlerin Çalışma Saatlerinin Kısıtlanması, Tüketicilerde EndiÅŸe Yarattı

Pandeminin hayatımıza girmesi ile birlikte birçok alışveriÅŸ alışkanlığımız ve günlük rutinlerimizde de deÄŸiÅŸiklikler oldu. Pandeminin etkisini azaltmak adına gerek kısıtlama gerekse tam kapanma ile birlikte marketlerin mesai saatlerinde de belli sınırlamalar getirildi.  Mesai saatlerinden ötürü, özellikle aktif çalışma rutinine devam eden kesimin birbirlerine sordukları soruların başında;

  • Marketler kaça kadar açık?
  • Marketler kapanmadan alışveriÅŸ yapabilecek miyim?
  • Hafta sonu marketler açık mı? ÅŸeklinde devam eden sorulan sorular ve alışveriÅŸ süreciyle ilgili endiÅŸeler epeyce arttı ve gündelik yaÅŸamımızın bir parçası oldu. 

Market alışveriÅŸini fiziki maÄŸazalardan yapan birçok kesim online marketlere yöneldi ve online marketleri tercih eden tüketici kesimi ciddi oranda arttı. Saat 10:00 ile 17:00 arasında hizmet veren marketlere, ihtiyaçlarını karşılamak için ziyaret edenlerin sayısı da hayli çoÄŸaldı. 

Kasada Oluşan Uzun Kuyruklar, Satışları Arttırıyor
Yapılan araÅŸtırmalara göre, fiziki maÄŸazaya sahip olan marketlerin online market aÄŸları kullanıcılar tarafından daha çok tercih edildiÄŸi tespit edildi.  Online marketlerin özellikle pandemi dönemiyle trend olduÄŸu her ne kadar kabul edilir bir gerçek olsa da fiziki maÄŸazası olan marketler de mevcut müÅŸteri kitlesini korumaya devam etti.

Perakende sektöründe literatüre konu olan birçok araÅŸtırma, marketlerde oluÅŸan uzun kuyruklar esnasında kiÅŸilerin maÄŸaza içinde daha çok raflarla göz teması kurduÄŸunu, raf yönetiminin daha etkin bir hal aldığının altını çizdi.

 Marketlerin satışını arttırmak istediÄŸi veya promosyon ürünü olarak lanse ettiÄŸi birçok ürün, kasa sırası bekleyen müÅŸterilerin, görüÅŸ alanı hesaba katılarak tekrar konumlandırıldı.


Ürünleri fark edilebilir kılan ekipmanlar;
Promosyon Havuzu

Ä°ndirim Kulakçığı