Tam Kapanma Sürecinde Marketler ve Tüketiciler

Tam kapanma dönemi ile marketlerin çalışma saatleri birçok kesim tarafından en çok merak edilen soruların başında geldi.  Evlerde geçirilen sürenin artmasıyla beraber market alışverişlerine gitme sıklığı, uzayan alışveriş listeleri de artık hayatlarımızın birer parçası oldu. Bu blog içeriğimizde kısıtlama ve tam kapanma sürecinde market ve tüketicileri inceledik!

Evlerde geçirilen sürenin artmasıyla beraber market alışverişlerine gitme sıklığı, uzayan alışveriş listeleri de artık hayatlarımızın birer parçası oldu. Bir marketin, müşterilerine kaliteli bir alışveriş deneyimi oluşturmasında oldukça önem taşıyan; teşhir sepetlerinden el sepetine, yük taşıma arabalarından raf etiketlerine kadar birçok ürün gamının tedariğinde perakende sektörüne ev sahipliği yapan Eurometall’in, Nisan ayı arama sorgularının başında alışveriş arabaları yer aldı. 

Nisan ayı boyunca en çok ziyaret edilen market arabaları;
Leopard 80 Litre Market Arabası 

Loop 100 Litre Market Arabası 

Marketlerin Çalışma Saatlerinin Kısıtlanması, Tüketicilerde Endişe Yarattı

Pandeminin hayatımıza girmesi ile birlikte birçok alışveriş alışkanlığımız ve günlük rutinlerimizde de değişiklikler oldu. Pandeminin etkisini azaltmak adına gerek kısıtlama gerekse tam kapanma ile birlikte marketlerin mesai saatlerinde de belli sınırlamalar getirildi.  Mesai saatlerinden ötürü, özellikle aktif çalışma rutinine devam eden kesimin birbirlerine sordukları soruların başında;

  • Marketler kaça kadar açık?
  • Marketler kapanmadan alışveriş yapabilecek miyim?
  • Hafta sonu marketler açık mı? şeklinde devam eden sorulan sorular ve alışveriş süreciyle ilgili endişeler epeyce arttı ve gündelik yaşamımızın bir parçası oldu. 

Market alışverişini fiziki mağazalardan yapan birçok kesim online marketlere yöneldi ve online marketleri tercih eden tüketici kesimi ciddi oranda arttı. Saat 10:00 ile 17:00 arasında hizmet veren marketlere, ihtiyaçlarını karşılamak için ziyaret edenlerin sayısı da hayli çoğaldı. 

Kasada Oluşan Uzun Kuyruklar, Satışları Arttırıyor
Yapılan araştırmalara göre, fiziki mağazaya sahip olan marketlerin online market ağları kullanıcılar tarafından daha çok tercih edildiği tespit edildi.  Online marketlerin özellikle pandemi dönemiyle trend olduğu her ne kadar kabul edilir bir gerçek olsa da fiziki mağazası olan marketler de mevcut müşteri kitlesini korumaya devam etti.

Perakende sektöründe literatüre konu olan birçok araştırma, marketlerde oluşan uzun kuyruklar esnasında kişilerin mağaza içinde daha çok raflarla göz teması kurduğunu, raf yönetiminin daha etkin bir hal aldığının altını çizdi.

 Marketlerin satışını arttırmak istediği veya promosyon ürünü olarak lanse ettiği birçok ürün, kasa sırası bekleyen müşterilerin, görüş alanı hesaba katılarak tekrar konumlandırıldı.


Ürünleri fark edilebilir kılan ekipmanlar;
Promosyon Havuzu

İndirim Kulakçığı