Dijital Pazarlamanın 4 Altın Kuralı

Büyümek veya varlığını sürdürebilmek için hiçbir markanın dijital dünyaya kayıtsız kalamadığı günümüzde dijital pazarlama, her geçen gün daha önemli hale geliyor. Bu durum markaları dijital sahada ne gibi çalışmalar yapılabileceğini, nasıl verim alınabileceğini ve bunların nasıl sürdürülebileceğini araştırmaya itiyor. Eğer siz de bu sorulara yanıt arıyorsanız, bu yazımızda yer verdiğimiz altın kurallara göz atabilirsiniz.

Büyümek veya varlığını sürdürebilmek için hiçbir markanın dijital dünyaya kayıtsız kalamadığı günümüzde dijital pazarlama, her geçen gün daha önemli hale geliyor. Bu durum markaları dijital sahada ne gibi çalışmalar yapılabileceğini, nasıl verim alınabileceğini ve bunların nasıl sürdürülebileceğini araştırmaya itiyor. Eğer siz de bu sorulara yanıt arıyorsanız, bu yazımızda yer verdiğimiz altın kurallara göz atabilirsiniz. 
 

Kurumsal Kimlik Oluşturmak


Marka bilinirliğini sağlamak ve hedef kitlenize doğru bir şekilde ulaşabilmek için dijital pazarlama alanında atmanız gereken en önemli adımlardan biri kurumsal kimlik oluşturmaktır. Bunun için markanızın pazarlamasını ya da satışını yaptığınız ürün/hizmetlerle arasında bir tutarlılık olması çok önemlidir. Logosundan kullandığınız renklere, ölçüm araçlarından reklamlarınıza kadar her bir noktanın markanızı yansıtması gerekir. Bunlara ek olarak kurumsal kimlik oluşturma sürecinde markanızın özgün ürünler üretmesi ve farklılığıyla ön plana çıkması gerekir.   
 

Uyumlu ve Düzenli Ekip Çalışması


Dijital pazarlama, farklı uzmanlık alanlarının bir araya gelip ortak bir paydada buluşması ve birbirleriyle uyumlu şekilde çalışmasıyla gerçekleşen bir süreci kapsar. Doğal olarak doğru kişilerle düzenli bir şekilde yapılan ekip çalışması, dijital pazarlamanın en önemli unsurlarından biridir. Sadece en büyük parçadan en küçük parçaya kadar herkesin dahil olduğu ve kendi uzmanlık alanları doğrultusunda fikir verdiği ekip çalışmaları ile etkili bir dijital pazarlama yürütmek mümkün olabilir.   
 

Ölçüm Araçlarına Yatırım Yapmak
 

Geleneksel pazarlamadan farklı olarak kullanıcıların her bir adımının ölçümlenebildiği dijital pazarlamada, farklı amaçlara yönelik geliştirilen araçlarla kolayca ölçüm yapmak mümkündür. Markanızın hedef kitlenize daha hızlı ulaşmasını sağlamak amacıyla Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) çalışmaları yapabilir, sosyal medya ağlarında etkin olabilir, reklam kampanyaları düzenleyebilir ve e-mail pazarlamaya ağırlık verebilirsiniz. Böylece dönüşüm sürecini etkili bir şekilde takip edebilir ve müdahalede bulunabilirsiniz.
 

Geri Bildirim Almak
 

Dijital pazarlamasını yaptığınız ürün ve hizmetlerden alacağınız olumlu veya olumsuz geri bildirimler hem sizin daha iyi ürünler ortaya koymanızda hem de müşteri sadakati yaratmanızda önemli bir rol oynar. Kullanıcıların memnun kaldıkları noktaları geliştirip memnun olmadıklarını değiştirmek için bir fırsat olarak değerlendirebileceğiniz geri bildirimleri; stratejinize uygun şekilde e-posta yoluyla, ürün yorumlarıyla ya da anketlerle alabilirsiniz. Satış sırasında veya sonrasında kullanabileceğiniz bu yöntemler sayesinde müşterilerinizin görüşlerine değer verdiğinizi ve onları unutmadığınızı göstererek markanıza olan bağlılıklarını da pekiştirmiş olursunuz.