Butik Mağaza Tasarım Önerileri

Gelin, butik mağaza tasarımında dikkat etmeniz gereken noktalara birlikte göz atalım!

Görsel tasarım, bir mağazaya gelen müşterilerin dikkat edecekleri ilk şey olduğundan dolayı son derece önemlidir. Zengin, dikkat çekici ve satışı yapılan ürünlerle uyumlu konseptte tasarlanmış bir butik mağaza; müşterileri görsel açıdan doyururken sunulan markalar için de olumlu bir imaj yaratacaktır. Biz de yeni bir mağaza açacak ya da mağaza tasarımlarını yenileyecek olanlar için hazırladığımız bu yazıda, butik mağaza tasarımı yaparken nelere dikkat edilmesi gerektiğini sizin için inceledik.

 

Gelin, butik mağaza tasarımında dikkat etmeniz gereken noktalara birlikte göz atalım…

 

Işık ve Renk Tercihi

Işık ve renk seçimlerinin satışı yapılan ürünler ile uyumlu olacak şekilde yapılması, butik mağazacılıkta iç dekorasyon yaparken dikkate alınması gereken en önemli noktalardan biridir. Ürünlerin sunulduğu alanda ürünlerle aynı ya da yakın renklerde tasarlanmış duvar, dekor gibi öğeler, ürünlerinizin müşterilerin dikkatini çekmesini zorlaştırır. Bu nedenle bu tip alanlarda ürün kataloğundan farklı, sade ama etkileyici renkler tercih etmelisiniz. Ayrıca mağazanızın ön plana çıkarmak istediğiniz alanlarını ona göre doğru şekilde aydınlatmalı, abartılı ve keskin ışıklandırmalardan ise kaçınmalısınız.

 

Vitrin Tasarımı

Mağaza vitrini, ürünlerinizin reklam alanıdır. Bu alanı efektif bir şekilde değerlendirebilmek için doğru teşhir ekipmanları ve etkili aydınlatmalar ile güçlendirmeli, düzenli ve uyumlu bir görünüm ortaya çıkarmalı ve müşterilerin dikkatini çekebilmelisiniz. Vitrinlerinizi butik mağazanızın iç dekorasyonuyla uyumlu olarak tasarlamalı, farklı sezonlara ve özel günlere uygun yenilikçi teşhir alanları hazırlamalı ve vitrinde sergilediğiniz ürünleri hedef kitleyi kolayca yakalayacak popüler parçalar arasından seçmelisiniz.

 

Ürün Sunumu

Butik mağazalarda satışı yapılan ürünlerin kategorilere ayrılarak, ideal sunum ekipmanlarıyla kolayca ulaşılabilir ve incelenebilir biçimde sergilenmesi de mağaza tasarımında önemli bir yere sahiptir. Alışverişini kısa sürede tamamlama beklentisinde olan müşteriler için ürünler alt giyim, üst giyim, iç giyim, elbise, aksesuar gibi kategorilere ayrılmalı ve birbirini tamamlayıcı ürünler yan yana ya da yakın mesafelerde bulunmalıdır. Gömlek, elbise, etek ve benzeri ürünler müşterilere üzerindeki ayrıntıları fark etmeyi kolaylaştıracak askılı ekipmanlarda ya da mankenler üzerinde teşhir edilmeli; t-shirt, pantolon, kazak gibi ürünler ile aksesuarlar ise müşterilerin pratik bir şekilde incelemesini sağlayacak stant ya da raflarda sergilenmelidir.

 

Ekipman Seçimi

Raf sistemleri ile teşhir ekipmanları, genelde kısıtlı bir alana sahip olan butik mağazalarda estetik bir düzen yaratmanın yanı sıra müşterilerinize kolay bir alışveriş sunmanın da anahtarlarındandır. Butik mağaza tasarımınıza hâkim renkler ve belirlediğiniz düzene uygun olarak seçeceğiniz cam ya da ahşap malzemeden üretilmiş raf sistemleri; ürünlerinizi müşterileriniz için düzenli ve dikkat çekici şekilde sergilemenize yardımcı olur. Bunların dışında orta stantlar, ayaklı elbise askıları, sehpalar gibi teşhir ekipmanları ve pek çok ürünü bir arada sunmanızı sağlayacak ürün mankenleri yardımıyla da satışını yaptığınız ürünleri etkili bir biçimde müşterilerinize ulaştırabilirsiniz.

Son olarak, Eurometall’den, butik mağaza tasarımınızı yaparken değerlendirebileceğiniz birkaç ürün önerisi: