Alışveriş Kasada Bitmiyor!

İlk izlenimin etkisi tartışılamayacak kadar önemli. Mağazaya girdiğinizde ilk gördüğünüz görüntü, duyduğunuz koku ve kafanızda oluşan algı alışverişin sonuna yani kasa noktasına kadar değişmez. Peki, ya ilk izlenim kötüyse...

Çözümü basit. Çoğu kişinin çok da önemsemediği kasa noktası. Eğer ilk izlenim çok iyiyse kasa noktasında bu izlenimi daha da pekiştirebilir ve sadık bir müşteri kitlesini çok kısa sürede elde edebilirsiniz.

 

Kasanın Konumu

Eğer kasanızı dar alanlarda, kimseye rahat hareket özgürlüğü bırakmayacak bir şekilde konumlarsanız işiniz zor. Müşterileriniz bir an önce orayı terk etmek isteyecek hatta kötü bir ihtimal de olsa elindeki ürünleri bile ödeme yapmadan bırakıp gideceklerdir. Ferah bir kasa alanı müşterilerinizin sıkılmadan bekleme süresini de uzatacaktır.

 

Kasa Alanınızın Düzeni ve Yapısı

Kasanız yaptığınız satışa göre yetersiz ise oluşan kuyruk artacak ve şikayet sesleri yavaş yavaş yükselmeye başlayacaktır. Bunu bir fırsata dönüştürmek mümkün. Bekleme esnasında kasa etrafına yerleştireceğiniz Ayaklı poster pano ve ya ışıklı panolarla müşterinin ilgisini oraya yönlendirebilir ve panoda bilgisini verdiğiniz ürünün teşhirlerini de yakın mesafede tuttuğunuzda bunu çok büyük bir satış fırsatına dönüştürüp sepet ve fiş ortalamanızı arttırabilirsiniz. Tabii öncelik olarak iş hacminize uygun donanımlı bir kasa işiniz için çok daha önemli.

 

Kasa Üstü Ürünler

Kasa üstünde teşhir edeceğiniz ürünleri uygun eşyalar ile ön plana çıkarıp uygun fiyat etiketleri ile konumlandırdığınız takdirde müşterilerinizde satın alma ihtiyacı oluşacaktır. Kasa personelinizin önermesiyle desteklenecek bu kasa noktası satış stratejisi size uzun dönemde de büyük kazançlar sağlayacaktır.